FAQ

Veelgestelde vragen

Ik ben lid geworden en heb een vraag, met wie kan ik contact opnemen?
Antwoord: Je kunt het beste contact opnemen met de ledenadministratie en zij kunnen je doorverwijzen naar de juiste contactpersoon.

Ik ben een nieuw lid, hoe kan ik andere leden ontmoeten om mee te tennissen?
Antwoord: Tossen op maandagavond. Ook kun je meedoen aan toernooien en activiteiten. Die worden aangekondigd via deze site en Facebook. 

Kan ik tennisles volgen en wat zijn hiervan de kosten?
Antwoord: Alle informatie over tennislessen is te vinden onder het kopje Tennislessen.

Wanneer beginnen er weer nieuwe tennislessen?
Antwoord: Medio oktober en medio april.

Kan ik ook met een eigen groepje lessen?
Antwoord: Op het inschrijfformulier voor de tennislessen kun je in het vakje ‘opmerkingen’ aangeven met wie je graag wilt trainen. Als je zelf al een groep van 4 of 8 leden hebt, doen wij ons best dat in te delen mits de beschikbaarheid overeenkomt.

Hoe weet ik of de banen bezet of niet bespeelbaar zijn bij slecht weer?
Antwoord: Bij uitval door weersomstandigheden staat er op de homepagina van TV Nieuwland een nieuwsbericht.

Zijn er aparte jeugdactiviteiten?
Antwoord: Ja, er is onder andere Jeugdtoss, Jeugdcompetitie, Jeugd Clubkampioenschappen, Jeugd Open Toernooi, Junior/Senior Toernooi, Najaars- en Voorjaarscompetitie.

Ben ik verplicht bar- en of klusdiensten te draaien?
Antwoord: Om de kosten van drankjes, hapjes en park- en baanonderhoud laag te kunnen houden wordt de bezetting van de bar en ook het onderhoud van het tennispark, voor en door leden verzorgd. Dit betekent dat ieder lid van TV Nieuwland van 18 jaar of ouder verplicht is om (tenminste) 3 bar- of klusdiensten te draaien per abonnementsjaar.

Moeten competitiespelers extra bardiensten draaien?
Antwoord: Omdat de diverse competitiesoorten een aangepaste, extra barbezetting vereisen, zijn competitiespelers verplicht een extra bardienst te draaien tijdens één van de competitiedagen. Dit zijn dus 4 bar- of klusdiensten in totaal (waarvan dus tenminste 1 bardienst tijdens een competitiedag, op één van de competitiedagen dat je zelf niet speelt!). 

Hoe schrijf ik mij in voor een bar- en of klusdienst?
Antwoord:  Inschrijven voor de bar- en klusdiensten gebeurt via de KNLTB ClubApp. Alle leden van 18 jaar en ouder krijgen de gelegenheid gedurende de periode dat het rooster is opengesteld voor inschrijving, zelf hun bar- en/of klusdiensten in te plannen. Voor de start van het nieuwe seizoen worden alle leden via diverse communicatiekanalen (e-mail, website) geïnformeerd over de periode dat het rooster voor inschrijving open staat. Na deze periode is het niet meer mogelijk voor leden om zelf bar- en/of klusdiensten in te plannen.
LET OP: Eénmaal ingeplande diensten kunnen niet worden gewijzigd!

Waar kan ik mijn bar en of klusdiensten terugvinden?
Antwoord: Je vindt je diensten in de KNLTB ClubApp.

Ik wil graag competitie spelen maar heb nog geen team.
Antwoord: Als de inschrijving voor de competitie is geopend, heb je de mogelijkheid om je individueel of als team op te geven. Via een nieuwbericht of een mail ontvang je de informatie om je in te schrijven.

Hoe schrijf ik me in voor een toernooi(en)?
Antwoord: Dit is afhankelijk van wat voor toernooi het is of het nodig is je in te schrijven via Toernooi.nl. Het kan via de website van TV Nieuwland of via de website van toernooi.nl. Een handleiding voor een inschrijving via Toernooi.nl vind je op deze site. Of de inschrijving van interne clubtoernooitjes of evenementen via toernooi.nl verloopt, lees je in de aankondiging van het betreffende toernooi of evenement. 

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwtjes en activiteiten van de club?
Antwoord: Je blijft op de hoogte via nieuwsberichten in de KNLTB ClubApp, onze website of via onze Facebookpagina.

Hoe en aan wie geef ik wijzigingen door (telefoon, mail, huisadres etc)?
Antwoord: Dit doe je via de ledenadministratie.

Ik ben geblesseerd/ ziek en kan daardoor voor een bepaalde tijd niet tennissen. Wat betekent dit voor mijn contributie?
Antwoord: Voor leden die door ziekte, blessure(s) of door een ongeval langdurig geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten van het park biedt TV Nieuwland een restitutieregeling. De regeling geldt voor leden die minimaal een half jaar niet kunnen tennissen. De periode start per de eerste van de maand na aanmelding bij de ledenadministratie. Na de aanmelding wordt een bevestiging verstuurd. Na een half jaar krijgt het lid 70 euro terug. Deze regeling leidt niet tot een automatische beëindiging van het lidmaatschap.

Ik ben geblesseerd/ ziek. Wat betekent dit voor het draaien van bar- en klusdiensten?

Op het moment dat iemand zich aanmeldt voor de ziekenboegregeling geeft dat géén vrijstelling van bar- groen- of schoonmaakdiensten die al ingeschreven zijn.

Je regelt zelf adequate vervanging voor de ingeplande diensten. 

Vrijstelling van diensten gaat pas in als lid bij aanvang van het nieuwe lidmaatschapsjaar nog in de ziekenboegregeling zit.

Voorbeeld; je meldt je aan op 1 september voor de ziekenboegregeling. Dan blijf je verwantwoordelijk voor invulling van de door jou ingeplande diensten tot en met 31 december van dat speeljaar.

Is het aannemelijk dat je na 1 januari nog langer in de ziekenboegregeling zit dan vervalt de verplichting tot invulling van diensten tot het moment van betermelden. 

Het niet nakomen van de ingevulde dienst(en) leidt tot de reglementaire boete van € 50,- per dienst. Deze kan worden opgelegd of worden ingehouden op de restitutie van het lidmaatschapsgeld.

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

+31 33 455 0654

Tennispark Nieuwland

Nieuwlandseweg 4 gebruik nr 8 voor navigatie!
3824 XT Amersfoort

KVK-nummer

41190643